تحلیل راهبردی برای ایجاد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

حماسه ای دیگر.......

راههای تحقق خلق حماسه سیاسی و اقتصادی

اما روابط ایران، کشور های اسلامی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مثل آمریکا و غرب چه شکلی پیدا کردند؟

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال "جهاد اقتصادی" ایستادگی ملت ایران بر مواضع حق خود و الگو شدن آن برای ملت های منطقه را علت اصلی فشارها و تبلیغات خصمانه بر ضد نظام اسلامی دانستند و افزودند:

با وجود این فشارها جمهوری اسلامی  محکم ایستاده و کوتاه نیامده است و همین استحکام نظام اسلامی موجب شده است، تیغ آنها کُند شود و بر صخره فرود آید.

دشمنان متخاصم و خبیث ملت نه بر سر صلاح هسته ای بلکه بر سر استقلال طلبی ملت ایران بود که تحریم کردند "ومکروا و مکروالله و الله خیر الماکرین" حادث شد و عدو سبب خیر شد. میدان تمرین و رزمایش برای ملت محیا شد؛ همان میدان جهادی که بنا فرموده ی مقام معظم رهبری: "توانست توانایی‌ها و پیشرفتهای ملت در کنار نقاط ضعف نشان دهد"، دشمن دشمنی می کند اما انتظار از ملت بصیر ایران انتظار همان غیور مردان ایثارگر و فداکار است که بنا به فرموده ی معظم له: "هر چه عزم، ایمان و آمادگی شان بیشتر شود، احتمال پیروزی هم بیشتر می شود". و امروز اولین روزی نیست که دشمن هزاران طرح و برنامه می ریزد تا شک و تردید را در دل های ملت بیفکند، بلکه 34سال است یعنی از زمانی که به رژیم طاغوت "نه" گفته ایم، تحریم ها شروع شد، دشمنان جنگ را به ملت تحمیل کردند، حتی سیم خاردار هم نداشتیم و مردم در فقر بودند و بعد آن قرار شد به قله های موفقیت دست پیدا کنیم، علاوه بر تلاش و از خود گذشتگی ملت ایران کسانی هم بودند که نه تنها جهاد نکرده اند بلکه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و علمی خیانت کرده اند و همراه دشمنان قصد در تخریب داشتند که به فضل خداوند نتوانستند و ملت مسیر خود را با رهنمودهای اسلام و رهبری ادامه داد.

ملت ایران برای پیشرفت خود یک کلید داشت که مقام معظم رهبری آن را "ایستادگی آنان بر سر سخن حق خود دانسته اند و این که ملت ایران با ایستادگی بر راهی که انتخاب کرده توانسته است علاوه بر پیشرفت روز افزون در زمینه های مختلف برای دیگر ملت الگو شود"

در این سیر صعودی ملت ایران از انقلاب اسلامی از چالش های بسیاری عبور کرده است، اما کافی نیست و هنوز پشتکار و جهاد ملت را در مقابل مشکلات و دشمنان می طلبد، هر چند سنگهای دشمنان که به طرف قله پرت می کنند به خودشان باز می گردد. آمریکا، انگلیس خبیث و فرانسه دشمن اصلی شدند و تا امروز که آمریکا دشمن اصلی نظام است هیچ غلطی نکرد و به لطف خداوند هر روز از این که به خواسته ی خود نمی رسد، وامانده تر از دیروز می شود؛ آن چنان در خود می پیچد که اُبُهتش در زیر پای کشور هایی که تابوی استکباری اش را شکستند، خرد می شود و به نقطه ای می رسد که شبه جزیره ی کره ی شمالی آنها را تهدید به استفاده از صلاح هسته ای می کند و این لانه ی توطئه دست پاچه تر از قبل در اضطرابی باور نکردنی به کار خود ادامه می دهد، و باز هم به بهانه ی صلاح هسته ای تحریم علیه ایران را بیشتر می کند ولی هرگز به آن هدفی که فکر می کند نمی رسد.

و بنا به فرموده ی امام خمینی (رحمت الله علیه):

" انقلاب ما انفجار نور بود و به سایر کشورها صادر شد و قلب ها را تسخیر کرد و این دشمنان معدود را ناامیدتر کرد و به فکر توطئه های جدید انداخت".

مقام معظم رهبری اصل نگاه نظام اسلامی را نسبت به دولت جعلی اسرائیل این طور بیان داشتند:

"رژیم غاصب صهیونیست در حد و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیایند".

آنها در همان زمان که در جنگ های 33و22روزه از غزه و به عبارتی ایران شکست خوردند باید می فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران جایی نیست که بذرهای فساد، توطئه و دشمنی خود را در آن بارور کنند. باز هم ایران اسلامی الگوی مظلومین جهان شد و رسانه های غربی  تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا پیشرفت های ایران را از چشم سایرین پنهان کنند و ایران 34سال قبل و وابسته و منزوی را نشان دهند، اما غافل از این که صدای انفجار انقلاب اسلامی هم به گوش جهانیان رسید و در قلب ها بذر امید را نهادینه کرد؛ ولی آنها تا قبل از اجلاس جنبش عدم تعهد باز همین طور به کار خود ادامه می دانند ولی بنا به فرموده ی رهبری معظم انقلاب:

"برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران با حضور سران و مسئولان بلندپایه جنبش عدم تعهد و تحسین ایران به دلیل پیشرفت های شگرف علمی و فناوری و اقتصادی، طراحی دشمنان را با شکست کامل مواجه کرد".

دشمنان نظام اسلامی یک هدف جامع دارند، آن هم جدایی ملت از نظام اسلامی  ای  است که برای حفظش از جان و مال خود گذشته اند و اسماعیل‌های زیادی تقدیمش کرده اند ولی باز هم دشمن علاوه بر شکست خود به  طرق مختلف به میدان می آید که باید تاریخ مایه ی عبرت ما برای عدم تحقق خواست دشمن باشد. برای مثال فتنه ی 88 و بی بصیرتی برخی از خواص و خود محوری و پایبند نبودن به عقل جمعی برخی دیگر در سالهای بعد دشمن را به توطئه های جدید امیدوار کرد که 9دی و22بهمن و انتخابات ها هر بار تیری شد بر قلوب بیمارشان شد و باز هم دستشان قیچی شد.

 

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر نقش کلیدی ملت در پیشرفت تاکید کرده اند تا جایی که در بیانات سالهای گذشته فرمودند: "ملت و رهبری از خط کار و خدمت حمایت می کنند" و نقش مهم حمایتی ملت برای قوای سه گانه را متذکر شده اند. سال 91 پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی را با خود به همراه داشت که مقام معظم رهبری به برخی از آن موارد اشاره کردند و به امید و اشتیاق ایشان از خود باوری ملت ایران حکایت می کرد. در نگاه رهبر فرزانه انقلاب "ملت" ایران تنها قشر خاص نبود و بعد از اشاره به پیشدستی در کار های عملی وظیفه بزرگ اخلاقی و عاقلانه را به "دولت ها، صنعتگران، کشاورزان، سرمایه داران و کارآفرینان، پژوهشگران، طراحان علمی و صنعتی، استادان دانشگاه ها، مدیران اقتصادی و پارک های علمی و فناوری" فرمودند. یعنی همه ملت ایران تأثیر گذار در تعیین سرنوشت هستند و همواره هوشیار بوده اند و رهبر و ملت هم اعتماد متقابل دارند و این نعمتی بی نظیر است.

در نگاه مقام معظم رهبری ملت باتلاش و موفقیت خود از وابستگی به قدرتهای بزرگ آزادشد. ایشان خطاب به ملت با شعور، بصیر و وقت شناس موفقیت ها و ضعف های سال 92 رابیان کردند، از ملتی با این صفات بر می آید که نقاط قوت را حفظ  و نقاط ضعف را اصلاح کند. در موضوع انتخابات92 حمایت و حضور حداکثری ملت انتظار می رود و این که بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری:

"انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام اسلامی، اراده ملی و آبروی ملی است".

مسلمآ اعتماد به نفس و خودباوری  معلول کسب موفقیت ها و رسیدن به درجاتی از کمال در امور است، و بعد از تثبیت و تکرار موفقیت ها اقتدار واقعی شکل پیدامی کند، دیوار مستحکم ایمنی "ایمان" آن را احاطه می کند و میکروب های سیاسی، اقتصادی، بین المللی اجازه ورود به نظام اسلامی را پیدا نخواهند کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 22:30 ] [ میترامالمیر ]

[ ]